Skip to main content
 
Szoftver

Hibaüzenet? Megoldjuk.

2019.06.12 No Comments 5 perc olvasási idő

János gépkezelőként javában dolgozik a gyárban, mikor hirtelen hibát jelentenek neki: az egyik gép leállt. Mindennapos eset, egy évben több ezerszer is előfordul – kezdi történetét Tobias Richter, a Bosch digitalizációs szakértője. Mi történik ilyenkor? Megkezdődik a keringő. János odasiet a géphez, nézi jobbról, nézi balról, majd rájön, hogy nem tudja megoldani a problémát. Visszasiet hát a saját számítógépéhez és sietve hívja a szerelőket, a hibajegyzékben mélyre ásva, részletezve a fennakadást, körülbelül így:

 „a gép nem működik”.

Bízva abban, hogy a szerelő csakhamar érkezik, ismét a hibás géphez bandukol, és tovább vakarja a fejét.

Ám a szerelő, nevezzük Rolandnak, persze az épület másik végében van éppen. Mikor végre észreveszi a hibajegyzéket, melyből nem derül ki számára semmi, már tudja, hogy lőttek a második reggeli kávénak. Nyakába szedi hát a lábát és a géphez siet, ahol már epekedve várja János. Roland szakavatott szeme persze kisvártatva felfedezi a hibát, ám mivel üres kézzel jött, vissza kell térnie a raktárba a szerszámaiért. Szegény János újra magára marad. Szerencsére nem sokáig, Roland csakhamar felszerelkezve tér vissza és gőzerővel nekiesik a javításnak. Szinte csak annyira néz föl, míg elmegy János irodájába a gép dokumentációjáért, és már rohan is vissza. János mégis egyre türelmetlenebbül kérdezi:

„Rolandkám, mégis mikor készülsz már el”?

Roland persze nem szereti, ha sürgetik, ám már amúgy is éppen végez, így lenyeli a békát. Pontosabban még maradt egy kis dolga, előbb vissza kell térnie irodájába, ahol már talán várja a következő hibajegyzék…

Valahogy így néz ki egy átlagos hibakezelési folyamat egy átlagos gyárban. Matek érettségi feladatnak is beillene kiszámolni, mennyit rohangált Roland és mennyit várt János. Ám nem a Boschnál.

A Bosch inkább kifejlesztett egy rendszert, amely mindkettőjüknek időt, megtett utat, és sok-sok idegességet spórol meg. Felismerték, hogy a probléma forrása, hogy Rolandnak a folyamat legelején nincs elég információja. A Nexeed MSS erre nyújt gyógyírt!

A különbség azzal indul, hogy János amint értesül a hibáról, azonnal részletes leírást tud róla adni. Nem kell feltétlenül diagnosztizálnia, a szöveg mellett képeket, videókat is csatolhat a hibajegyzékhez, ami pedig egyenesen Roland okostelefonjára érkezik. A szerelő ezeket végignézve már egyből szerszámaival érkezhet a géphez, és a dokumentációt is lekérheti az applikáció segítségével. Munkáját János végig követheti, így nem szuszog nyakába sürgetően. Mikor pedig végeznek, Roland azonnal látja telefonján, hogy szükség van-e rá máshol, vagy van egy kis ideje szusszanni.

És ez csak a Nexeed MSS képességeinek kezdete. A Bosch fejlesztői azon dolgoznak, hogy a jövőben a rendszer például a múlt eseteiből tanulva magától felismerje a problémát és javaslatokat adjon a szerelőnek, ezzel is gyorsítva a munkafolyamatot.

Az eredmény?

A Nexeed MSS 122 napnyi javítással töltött időt is megspórol egy közepes méretű gyárban.

Akár 20 százalékkal csökkenti a leállások időtartamát.

És sokkal boldogabbá teszi Jánost és Rolandot.

Nézzünk be egy digitalizált gyárba, ahol már a karbantartás is automatizált:

Iratkozz fel hírlevelünkre!