Skip to main content
 
Szoftver

Az e-sport lehetőségei 2020-ban

2020.07.20 No Comments 11 perc olvasási idő
Az e-sport lehetőségei 2020-ban

Egyre jobban hódít

Tudtad, hogy sokaknak a dicsőség és a győzelem egyet jelent a League of Legends, a Counter Strike és a Fortnite szavakkal? Hunyadi János katonái meglepődnének, ha látnák, hogyan költöztek át az elmúlt századok csatatéri küzdelmei az online terekbe. Az utóbbi években mind az online játékokban való aktív részvétel, mind a követésük egyre népszerűbbé vált. Manapság nézők milliói követnek egy-egy összecsapást.

Olvass tovább, ha kíváncsi vagy, mi is az az e-sport és hogyan hódítja meg a világot!

E-sport: amikor a küzdelem a képernyőre költözik

Az utóbbi években az e-sport nézőszámai és bevételei soha nem látott mértékben megnövekedtek, és a kitűzött díjakért folyó virtuális játék a gémerek zárt közegén túllépve a világ egyik fősodorbeli szórakoztatási formájává vált. A professzionális online sportok világát már olyan ismert sportolók vagy popénekesek is népszerűsítik, mint Michael Jordan vagy éppen Drake.

Az e-sport lehetőségei 2020-ban

Egyes statisztikák azt mutatják, hogy az e-sport olyan iparággá vált, amelyet már nem lehet figyelmen kívül hagyni: a globális átlag nézőszámot tekintve 2016 óta minden évben kétszámjegyű növekedést produkált. Ez azt jelenti, hogy 2018-ban 215 millió alkalmi és 165 millió rendszeres néző követte az e-sportok csapatainak globális mérkőzéseit, és a Business Insider Intelligence becslései szerint 2019 és 2023 között 414 millióról 646 millióra növekedhet a közönség mérete.

A számok azt mutatják, hogy érdemes tisztában lennünk azzal, mi is az az
Ezek ugyanolyan professzionális és szervezett formájú, versengő játékok (tornák vagy ligák), mint a hagyományos, hétköznapi sportok. Itt is világosan megkülönböztethető csapatok és játékosok mérik össze tudásukat és ügyességüket egy bizonyos célért – például egy bajnoki címért vagy pénzdíjért.

Érdekes, már-már történelmi adat, hogy az utóbbi években berobbant népszerűségük ellenére az e-sport tornák már több mint 40 évesek. Az első virtuális összecsapást 1972-ben játszották a Spacewar nevű játékkal. 1980-ban, egy amerikai szórakoztató-elektronikai cég, az Atari szervezésében már több mint 10.000 résztvevővel rendeztek videójáték versenyt.

Dél-Korea nemzeti sportja és kis magyar esport körkép

A legnépszerűbb játékok a már említett League of Legends, ahol a hősök az Igazság Mezején küzdenek egymással az ellenfél Nexusának elpusztításáig, és amelyet naponta több mint 1,4 millió játékos játszik. Dél-Koreában, Kínában és Tajvanon manapság ez számít a legfelkapottabb időtöltésnek. A lövöldözős játékok királyának számító Counter Strike játékcsalád és a Fortnite nevű zombis-lövöldözős túlélőjáték az Egyesült Államokban nagyon népszerű, míg a Dota 2 az oroszok körében hasít. Ez utóbbi az angol Defense of the Ancients, vagyis Az ősök védelme mozaikszót takarja, amelyben két csapat igyekszik a másik tornyait ledönteni és őseit elpusztítani.

Dél-Korea nemzeti sportja és kis magyar esport körkép

Érdemes még megemlíteni az űrben játszódó Starcraft II stratégiai játékot, amely annyira populárissá vált Dél-Koreában, hogy sokan azzal viccelődnek, valójában ez az ország nemzeti sportja.

Nem kell a tengerentúlra menni a virtuális játszmákért, az e-sportok már hazánkat is elérték. Olyannyira, hogy lelkes játékosok kezdeményezésének köszönhetően az Egymillióan a magyar e-sportért (röviden E-sportmilla) mozgalom már 2013-ban elindult. Budapesten két évvel ezelőtt e-sport fesztivált is rendeztek V4 Future Sports néven, 2019-ben pedig megalakult a Magyar Nemzeti Esport Bajnokság (MNEB), az ország első e-sport ligája. A magyarok körében a PWC kutatása szerint a lövöldözős Counter Strike, a már említett League of Legends, valamint a Hearthstone nevű online kártyajáték hasít a legjobban.

E-sport: amikor a küzdelem a képernyőre költözik
Mi az a Twitch és mit érdemes tudni róla?

Mi az a Twitch és mit érdemes tudni róla?

Az e-sportok arénáját nem csupán sportolók, csapatok, bajnokságot szervezők, szponzorok, játékfejlesztők népesítik be. Ebben a világban fontos szerepet játszanak a tartalmakat közvetítő platformok is, például az Amazon tulajdonában álló Twitch és a Youtube Gaming. Ezek azért különlegesek, mert a hagyományos televíziós közvetítéshez képest sokkal közelebb hozzák a rajongókat a játékosokhoz, gyakorlatilag közvetlen kapcsolatot teremtenek a két világ között. A platform többek között lehetővé teszi, hogy ne csupán a többi rajongóval váltsunk üzenetet, hanem a versenyben lévő játékosokkal is.

A Twitch az utóbbi időben elképesztő népszerűségre tett szert, a globális internet 40. legnépszerűbb weboldalának számít. Naponta 15 millió játékos csatlakozik be az online térbe és követi azt, ahogy mások játszanak, vagy élőben közvetíti, ahogy játszunk. A platform arra is figyel, hogy a kezdő játékosoknak és nézőknek megtanítsa a Twitch csínját-bínját, és mindemellett egy zsibongó online közösséget navigál.

Iratkozz fel hírlevelünkre!