
Sorozatszáma, alvázszáma, motorszáma, valamint verziószáma is van a Niu okosrobogónak. Központi szabályozóegysége 32 érzékelő percenként 200 jelét dolgozza fel, és akár távoli szoftverfrissítéssel is aktualizálható a tudása. Ráadásul a robogó még arra is emlékszik, merre csavarogtál múlt héten.
Beépített riasztóval, intelligens állapotfelméréssel és egyszerű kezelhetőséggel kelleti magát ez az okosrobogó. A Niu NQI GT Pro a Bosch kerékagymotorjának köszönhetően villámgyors, fejlett összeköttetési megoldásai jóvoltából pedig valóban a tárgyak internetének gyermeke. Modernségét mi sem mutatja jobban, mint az okostelefon-alkalmazással kinyerhető többletinformációk sora.
Az alkalmazás mindig perce kész, pontosan mutatja a töltöttséget és a járművel megtehető távolságot, valamint mindig látod az utolsó kommunikáció időpontját és helyét is
Gyerekjáték a társítás, a felhajtott ülés alján található QR-kódot beolvassuk az alkalmazásba, és már kész is! Ezt követően pontosan megmutatja járműved aktuális pozícióját és naplózza a közösen megtett utakat is. Méghozzá igen részletesen és pontosan! Ugyanis ma már a GPS nem egyeduralkodó, immár a GNSS, azaz a globális navigációs műholdrendszerek korát éljük! Ezért a Niu is a GPS-hálózat mellett az orosz GLONASS és a kínai BeiDou (BDS) mesterséges égitestek jeleit is fogja és hasznosítja is a háromszögeléshez.
Ahogyan a múltról csak az app tájékoztat, úgy a jövőről is abból tájékozódhatunk. Az ugyanis mindenképpen megszokást igényel, hogy a műszeregységben hatótávot keresve sem találunk, azt csak az alkalmazás árulja el. Ki tudja, a megcélzott vásárlórétegnek talán a százalék többet ér a kilométernél? Ennél sokkal egyértelműbb, hogy sem a robogó, sem az app nem ír áramfogyasztást, hiszen kit érdekel? Egy nyilvános töltőpontontokon is „tankolt” személyautónál esetleg érdekes lehet, egy csak otthon vagy munkahelyen táplált robogónál teljesen mellékes.

A megtett utakról a távolságot, az időtartamot és az átlagsebességet is elárulja, sőt még térképen is megmutatja, merre csavarogtál
A méretében hatalmas, ám tudásában egyszerű, olcsóbb műszeregység is jól mutatja az átgondolt tervezést. A gyári telefontartó hasznos extra, és egyúttal egy ésszerű kompromisszum jelzője. Ezekkel ugyanis a Niu felkészítette a termékét arra, hogy a kétkerekűt csak ideig-óráig használóknak – például egy bérrobogós szolgáltató flottájában – ne kelljen egy ismeretlen fedélzeti rendszert nyomogatni indulás előtt. A gyártó tudja jól, hogy mindenkinek úgyis megvan a preferált navigációs alkalmazása, ezért helyesen nem is próbálkozott ilyet integrálni a járműbe.

A saját használati szokásaid alapján előbb-utóbb úgyis megtanulod, hogy adott százalékkal körülbelül mennyit tehetsz még meg
Rendkívül komoly elektronikus és szoftveres felügyelet alatt áll az egész jármű. Ilyen őrangyalokat alkalmaz a túlfeszültség és a túltöltés, a túlságosan mély kisütés, az elszakadt vezeték okozta galibák és a rövidzárlat ellen is. Az akkumulátormeghibásodás kivédésére többszörös, redundáns védelemmel bír. Saját állapotfelmérése során az akkumulátor kapacitását, kiegyensúlyozottságát, a töltési és kisütési védőfunkciókat is számba veszi. Még a hőmérséklet és Hall-effektusos szenzor működését is ellenőrzi, sőt a kommunikációs adatbuszt és a saját eszközmeghajtó programjait is teszteli.

Majdnem mindent átláthatsz egy pillantásra, pedig valójában csak a sebességmérő, valamint a töltöttség és/vagy az alsó „fogyasztásmérő” a releváns. Bár normál esetben úgysem ezeket nézegeted, hanem előre nézel, ugye?
Minden rendben? Akkor mehetünk, de csak óvatosan! A kisebb tempónál szinte hangtalan villanyos járműveket gyakran éri a kritika, hogy nehezen észlelhetők. Ám erre zseniális megoldást talált ki a Niu. Ha bekapcsolod az elakadásjelzőt, akkor hangosan tilinkózik az irányjelző – a tucatnyi elérhető hangfájlból általad kiválasztott hangon. Ezzel például az egyszerre mindenfelé nézelődve andalgó turisták környékén hatékonyan fel tudod hívni járművedre a figyelmet, remélhetőleg nem lépnek le eléd körbenézés nélkül. Ráadásul a hanggenerátorral a csodái még nem értek véget: a kanyar vagy forduló befejezését követően az index varázslatos módon automatikusan beszünteti az irányjelzést. Hoppá! Az önkikapcsolós irányjelző egy olyan zseniális találmány, ami nagyon kéne minden motorizált kétkerekűre!

A tompított fényszóró fényereje bőséges, bár a fénykéve irányításán lehetve finomítani. Ha kicsit közelebb kezdődne, akkor látod az alattomosan megbújó kátyút magad előtt is

Természtesen minden fényforrás LED-technikájú, elöl még nappali menetfényt is találunk. Az irányjelző pedig használat után a legtöbb esetben szépen kikapcsolja magát

Birizgálásérzékelővel, valamint mozgásérzékelővel is rendelkezik– vagyis te mindig nyugodtan aludhatsz, mert robogód azonnal közli, ha valami megzavarná az álmát

Az akasztó nem meggyőző, ám a kesztyűtartóba még a protektoros kesztyűt is begyömöszölheted. A gyári USB-csatlakozó jól mutatja, felkészültek a mai igényekből
”Egy akku feltöltése 3,5 óra, kettőé együtt hat, de a töltésnél sem kell figyelgetned, hogy hol tart: leküldéses értesítéssel szól, ha már menetkész az akku
A mindennapos együttélés szoftveres oldalról is kiegyensúlyozott. Ügyesen vezérli, hogy a két akkut lehetőleg egyenletesen töltse és merítse. Előzékenyen értesít, ha megebédelt, és indulásra kész. Itt azért fontos tudni, hogy ezt nem száz százaléknál teszi, hanem valószínűleg akkor, amikor belassít a csepptöltős folyamatra. Tehát ha minden métert ki akarsz sajtolni a telepekből, akkor még várnod kell a notifikáció után egy keveset. Ha igazán sportosan hajtod, akkor is megtehetsz vele 80-90 kilométert egy feltöltéssel, ami bőségesen elegendő a városi munkába járáshoz. Ha takarékosabb a jobb csuklód és beéred a szerényebb tempókkal is, akkor akár 140-150 kilométert is kicsikarhatsz a telepekből. Ha akarod, takarékos, ha akarod villámgyors, mindenről részletes kimutatást vezet – ilyen a fenntartható világ modern villanyos városi közlekedési okoseszköze!

Létezik kisebb (alacsonyabb ülésmagasságú és gyengébb) testvére, amihez jelentős állami támogatás igényelhető, így a villanyos közlekedés már nem csak a gazdagok kiváltsága