Sorozatszáma, alvázszáma, motorszáma, valamint verziószáma is van a Niu okosrobogónak. Központi szabályozóegysége 32 érzékelő percenként 200 jelét dolgozza fel, és akár távoli szoftverfrissítéssel is aktualizálható a tudása. Ráadásul a robogó még arra is emlékszik, merre csavarogtál múlt héten.
Beépített riasztóval, intelligens állapotfelméréssel és egyszerű kezelhetőséggel kelleti magát ez az okosrobogó. A Niu NQI GT Pro a Bosch kerékagymotorjának köszönhetően villámgyors, fejlett összeköttetési megoldásai jóvoltából pedig valóban a tárgyak internetének gyermeke. Modernségét mi sem mutatja jobban, mint az okostelefon-alkalmazással kinyerhető többletinformációk sora.
Az alkalmazás mindig perce kész, pontosan mutatja a töltöttséget és a járművel megtehető távolságot, valamint mindig látod az utolsó kommunikáció időpontját és helyét is
Gyerekjáték a társítás, a felhajtott ülés alján található QR-kódot beolvassuk az alkalmazásba, és már kész is! Ezt követően pontosan megmutatja járműved aktuális pozícióját és naplózza a közösen megtett utakat is. Méghozzá igen részletesen és pontosan! Ugyanis ma már a GPS nem egyeduralkodó, immár a GNSS, azaz a globális navigációs műholdrendszerek korát éljük! Ezért a Niu is a GPS-hálózat mellett az orosz GLONASS és a kínai BeiDou (BDS) mesterséges égitestek jeleit is fogja és hasznosítja is a háromszögeléshez.
Ahogyan a múltról csak az app tájékoztat, úgy a jövőről is abból tájékozódhatunk. Az ugyanis mindenképpen megszokást igényel, hogy a műszeregységben hatótávot keresve sem találunk, azt csak az alkalmazás árulja el. Ki tudja, a megcélzott vásárlórétegnek talán a százalék többet ér a kilométernél? Ennél sokkal egyértelműbb, hogy sem a robogó, sem az app nem ír áramfogyasztást, hiszen kit érdekel? Egy nyilvános töltőpontontokon is „tankolt” személyautónál esetleg érdekes lehet, egy csak otthon vagy munkahelyen táplált robogónál teljesen mellékes.
A méretében hatalmas, ám tudásában egyszerű, olcsóbb műszeregység is jól mutatja az átgondolt tervezést. A gyári telefontartó hasznos extra, és egyúttal egy ésszerű kompromisszum jelzője. Ezekkel ugyanis a Niu felkészítette a termékét arra, hogy a kétkerekűt csak ideig-óráig használóknak – például egy bérrobogós szolgáltató flottájában – ne kelljen egy ismeretlen fedélzeti rendszert nyomogatni indulás előtt. A gyártó tudja jól, hogy mindenkinek úgyis megvan a preferált navigációs alkalmazása, ezért helyesen nem is próbálkozott ilyet integrálni a járműbe.
Rendkívül komoly elektronikus és szoftveres felügyelet alatt áll az egész jármű. Ilyen őrangyalokat alkalmaz a túlfeszültség és a túltöltés, a túlságosan mély kisütés, az elszakadt vezeték okozta galibák és a rövidzárlat ellen is. Az akkumulátormeghibásodás kivédésére többszörös, redundáns védelemmel bír. Saját állapotfelmérése során az akkumulátor kapacitását, kiegyensúlyozottságát, a töltési és kisütési védőfunkciókat is számba veszi. Még a hőmérséklet és Hall-effektusos szenzor működését is ellenőrzi, sőt a kommunikációs adatbuszt és a saját eszközmeghajtó programjait is teszteli.
Minden rendben? Akkor mehetünk, de csak óvatosan! A kisebb tempónál szinte hangtalan villanyos járműveket gyakran éri a kritika, hogy nehezen észlelhetők. Ám erre zseniális megoldást talált ki a Niu. Ha bekapcsolod az elakadásjelzőt, akkor hangosan tilinkózik az irányjelző – a tucatnyi elérhető hangfájlból általad kiválasztott hangon. Ezzel például az egyszerre mindenfelé nézelődve andalgó turisták környékén hatékonyan fel tudod hívni járművedre a figyelmet, remélhetőleg nem lépnek le eléd körbenézés nélkül. Ráadásul a hanggenerátorral a csodái még nem értek véget: a kanyar vagy forduló befejezését követően az index varázslatos módon automatikusan beszünteti az irányjelzést. Hoppá! Az önkikapcsolós irányjelző egy olyan zseniális találmány, ami nagyon kéne minden motorizált kétkerekűre!
”Egy akku feltöltése 3,5 óra, kettőé együtt hat, de a töltésnél sem kell figyelgetned, hogy hol tart: leküldéses értesítéssel szól, ha már menetkész az akku
A mindennapos együttélés szoftveres oldalról is kiegyensúlyozott. Ügyesen vezérli, hogy a két akkut lehetőleg egyenletesen töltse és merítse. Előzékenyen értesít, ha megebédelt, és indulásra kész. Itt azért fontos tudni, hogy ezt nem száz százaléknál teszi, hanem valószínűleg akkor, amikor belassít a csepptöltős folyamatra. Tehát ha minden métert ki akarsz sajtolni a telepekből, akkor még várnod kell a notifikáció után egy keveset. Ha igazán sportosan hajtod, akkor is megtehetsz vele 80-90 kilométert egy feltöltéssel, ami bőségesen elegendő a városi munkába járáshoz. Ha takarékosabb a jobb csuklód és beéred a szerényebb tempókkal is, akkor akár 140-150 kilométert is kicsikarhatsz a telepekből. Ha akarod, takarékos, ha akarod villámgyors, mindenről részletes kimutatást vezet – ilyen a fenntartható világ modern villanyos városi közlekedési okoseszköze!