Skip to main content
 

Nagyon bosszantó lehet, ha egy cigarettafüstös, piszkos vagy összekarcolt járműbe kell beszállnia valakinek, amikor bérelt vagy megosztott autót használ. A Bosch által kifejlesztett Ridecare érzékelőnek köszönhetően, az ilyen kellemetlenségeket hamarosan elfelejthetjük.

Az eszköz szenzorai képesek érzékelni és jelezni a flottaüzemeltető központjának, ha füstöt érzékelnek, vagyis, ha valaki dohányzik az autóban, és azt is, ha kisebb, vagy akár komolyabb sérülések keletkeznek a járművön.

Az autómegosztó szolgáltatások kapcsán a legkomolyabb feladat a járművek tisztántartása, hiszen sokan sokféleképp használják a járműveket
Kosz és cigifüst: mindent érzékel a Ridecare

Gyorsan, érthetően

A Ridecare a járműben elhelyezett érzékelődobozok adatait továbbítja egy központi adatfelhőbe és mesterséges intelligencia segítségével elemzi azokat. Ez lehetővé teszi, hogy a szolgáltatók, flottaüzemeltetők valós időben fontos, könnyen érthető információkat kapjanak arról, hogy megsérült-e valamelyik járművük, vagy dohányzott-e bennük valaki. A javítások, tisztítások így gyorsabban és az igényeknek megfelelően végezhetők el, optimalizálva a flottakezelést.

Gyorsan, érthetően

A Ridecare rendszert jelenleg is teszteli a Bosch több ázsiai, észak-amerikai és németországi autómegosztó szolgáltatóval közösen, majd az eredmények figyelembevételével hamarosan megkezdődhet a sorozatgyártás. Vállalatunk ehhez már a közelmúltban hivatalos minőségbiztosítási tanúsítványt is kapott a TÜV Südtől.

Nem lehet másra kenni

Az autómegosztó szolgáltatók általában kevés információt kapnak, ha egyáltalán kapnak arról, hogy járműveik megsérültek, így a felelősség kérdését is nehéz tisztázni. Egy kisebb karcolást lehet, hogy észre sem vesz az ember, vagy nem akar az ezzel kapcsolatos ügyintézéssel vesződni. Persze anyagi kár esetén az sem mellékes, ki és mennyit fizessen a javításért. Amikor viszont valaki egy összekaristolt járművet vesz át, majd a flottaüzemeltető rajta kéri számon a sérüléseket, az ügyfél egy nagyon kellemetlen helyzetben találhatja magát.

Nem lehet másra kenni
A rendszer figyeli az esetleges baleseteket, beleértve az enyhébb koccanásokat is
A Ridecare felhőalapú adatbázist használ
A rendszer pontosan azonosítja azt a bérlőt, akihez a szennyeződés köthető

A karcolások mellett a másik gyakori és szintén bosszantó eset, ha valaki, aki előttünk használta az autót, titokban dohányzott benne. Ilyen esetekben ugyanis a professzionális belső takarítás, szagmentesítés költsége sokszorosa egy átlagos tisztításnak. A Ridecare megoldásaival viszont mindig konkrét információkat kaphatnak az autómegosztó szolgáltatók arról, mi is történik éppen a járművükkel, az érzékelődoboz a cigarettafüstöt és a külső sérüléseket egyaránt érzékeli.

Kettő az egyben, elsőként

Az ilyen típusú, összetett feladatokra képes érzékelőegység, ami sérüléseket és füstöt is észlel, első az iparágban. Az eddig rendelkezésre álló eszközök ugyanis vagy csak a füst, vagy csak a balesetek jelzésére voltak alkalmasak külön-külön, de mindkettőt nem tudták egyszerre érzékelni. Ráadásul a doboz szenzorai olyan érzékenyek, hogy nemcsak a komolyabb baleseteket, hanem akár az apró sérüléseket is észlelik, például, ha parkolás közben valaki megkarcolja a járművet. A Ridecare-rel a szolgáltatók közvetlenül meghatározhatják, hogy ki okozott kárt vagy dohányzott a járműben.

Hogyan működik?

A Bosch innovatív rendszere a járművek utastérben, a szélvédőre rögzített érzékelődobozból, valamint egy mesterséges intelligencia (MI) alapú szoftverből áll, melynek feladata, hogy a központi adatfelhőbe továbbított adatokat elemezze. Amint a balesetekre, sérülésekre vagy a jármű belsejében lévő füstre vonatkozó szenzorinformáció átkerült az adatfelhő háttérrendszerébe, a Bosch MI alapú módszerekkel meghatározhatja az ütközés intenzitását, és besorolja azt a flottakezelő számára. Az intelligens algoritmusok ugyanis egyaránt tartalmazzák a jármű dinamikai adatait és más információkat, például az út állapotát. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatók pontosan tudhatják, hogy a kár pusztán kozmetikai jellegű-e, vagy azonnal meg kell javítani, hogy a jármű továbbra is alkalmas legyen a közlekedésre. Az MI alapú adatelemzésnek köszönhetően ráadásul a Bosch azt is képes azonosítani, hogy pontosan hol sérült meg a jármű, például a hátsó lökhárítón vagy akár a padlólemezen. Ez megkönnyíti a károk dokumentálását és értékelését. Ha az érzékelődobozból származó adatokat később a sérülés képeivel kombinálják, becslést is kaphatnak a javítási költségekről.

Bosch innovatív rendszere
Aki időt nyer, pénzt nyer

Aki időt nyer, pénzt nyer

A szolgáltatók számára rendkívül fontos a flotta egyes járműveiben bekövetkezett károk gyors és átlátható dokumentálása, hiszen így a korábban megszokottnál jóval rövidebb idő alatt kijavíthatják a hibákat és minimalizálhatják az állásidőket. A Ridecare szolgáltatásai a kárminősítésen túl azt is közlik a szolgáltatóval, hogy pontosan hol és mikor történt a baleset és mikor dohányzott valaki az autóban. Ez az információ lehetővé teszi a flottamenedzserek számára, hogy járműveiket mindig tökéletes állapotban tartsák, és javítsák a járműhasználók közérzetét, szolgáltatásuk színvonalát.

Nagy jövő előtt az iparág

A koronavírus-járvány idején visszaesett kereslet ellenére a szakértők fellendülést jósolnak az autómegosztó cégek számára: a saját tulajdonú személygépkocsikat felváltó autómegosztó szolgáltatások piaca jelenleg 127 milliárd dollár csak Európában, iparági becslések szerint 2035-re ez több mint négyszeresére, 549 milliárd dollárra nőhet.

Iratkozz fel hírlevelünkre!