Teljes digitális portfolióval készül a Bosch az autóipar átalakulására. Ez bármelyik járműgyártó számára könnyen és hatékonyan integrálható lesz.
A mesterséges intelligencia (MI) egyre inkább a mindennapjaink részévé válik, a korábbiaknál is digitálisabbá változtatja az autókat, személyre szabott élménnyé alakítva a vezetést. Vállalatunk a szoftveralapú mobilitás minden releváns területén jelen van, világszerte partnere az autógyártóknak.
A Bosch összekapcsolja a járművek különböző területeit, egy kézben tartva a modern gépkocsik kulcsfontosságú alkatrészeinek fejlesztését és gyártását a fékektől, kormányművektől és elektromos hajtásláncoktól kezdve a szenzorokon, központi számítógépeken és szoftvereken át.
Vezetéstámogatás: nagyobb biztonság és kényelem
Az átalunk használt end-to-end mesterséges intelligencia architektúra a teljes folyamatláncot lefedi a bemeneti adatoktól egészen a kimeneti eredményekig, ami biztosítja a hatékony és gyors működést.

Bosch ADAS termékcsalád vezetés- és parkolástámogatást egyaránt kínál
A SAE (Society of Automotive Engineers) második szintjének megfelelő vezetés- és parkolástámogatást a Bosch ADAS (Advanced Driver Assistance System) három változatban kínálja: belépő, középkategóriás és prémium szinten. A különbséget a változatok között az érzékelők száma és kombinációja, az elérhető szoftveres funkciók és a számítási kapacitás jelentik. Az ügyfeleink a hardvert és szoftvert integrált csomagként vagy önálló egységként is megvásárolhatják.
Az ADAS-t felhasználó autógyártók száma már kétszámjegyű. A végfelhasználóknak pedig elérhetők a csatlakoztatott térképszolgáltatások, amelyek kiegészítő rétegként információt nyújtanak nehéz időjárási és útviszonyokról, balesetekről vagy forgalommal szemben haladó járművekről.
Érzékelők variációja
Mivel egyre több olcsóbb modellben is megjelennek az átfogó vezetéstámogató rendszerek, fontossá váltak a nagyteljesítményű, ám költséghatékony vizuális megoldások. A Bosch termékei elérhetők önálló kameraként, illetve két részből (kamerafejből és vezérlőegységből) álló rendszerként is. Előbbinél az összes ADAS-funkció a számításokat is beleértve egy alkatrészen belül, decentralizált módon történik, míg utóbbi, a már meglévő, centralizált architektúrákhoz is illeszthető.
Az SX600 és SX601 radarszenzoroknál minden fontos alkatrész Bosch fejlesztés, beleértve a rendszerchipet is. Hatótávolsága 30 százalékkal nagyobb a referenciamodellekéhez képest. Mindkét termék támogatja azt a fajta jelfeldolgozást, amelyben a mesterséges intelligencia is közreműködik, ráadásul az SX601 a piacon szokásosnál jóval nagyobb számítási teljesítményt kínál, fejlett észlelési képességekkel. Két SX601 ráadásul összekapcsolható, így akár nyolc adó- és nyolc vevőantennát is ki tud szolgálni.
Az „egy szenzor mindenhez” megközelítés
Mivel a szoftveralapú mobilitás egyre több funkcióra van hatással, szükségessé vált a komplexitás mérséklése. A Bosch mikro-elektromechanikai inerciális érzékelők egyszerre több alrendszert látnak el adatokkal. Az SMU300 és az SMI980 szenzorok ezt már korábban is biztosították, az újonnan bemutatott TB293 és TB193 chipek pedig az ultrahangos szenzorok piacán a legmagasabb adatátviteli sebességet kínálják. Mivel a nyers adatokat az érzékelőnél rögzítik és dolgozzák fel, a MI-alapú funkciók esetén jelvesztéssel sem kell számolni, és az objektumfelismerés is hatékonyabbá válik.
Az integrációra jó példa a Bosch SMP290 abroncsnyomás-érzékelő, amely egyetlen beépített chipen (ASIC) integrálja a gyorsulás- és nyomásérzékelőt és a Bluetooth modult.
Ezek a chipek szabadon elérhetőek a piacon, a Bosch új VASI (Versatile Automotive Sensor Interface) busz interfészéhez hasonlóan, amelyet alkalmazva az autógyártók széleskörű szenzorszállítói választékból profitálhatnak, elkerülve a gyártói függőséget.
Sérülésészlelő rendszer
A Bosch kisméretű sérülésészlelő rendszere a meglévő járműkomponenseket használja, például a légzsákvezérlőt. Ez azt jelenti, hogy további hardver megvásárlása nélkül, a szoftveresen definiált paramétereknek megfelelően a kisméretű sérülésészlelés még a jármű megvásárlása után is frissíthető, ráadásul vezeték nélküli módon.

A rendszer a legapróbb járműsérüléseket is megbízhatóan észleli, legyen szó vezetésről vagy parkolásról.
A kisméretű sérülésészlelő rendszer azokat az ütések is regisztrálja, amelyek az utaslégzsák kioldódási küszöbértéke alatt vannak, a releváns adatokat pedig tárolja. Ez lehetővé teszi a gyors, automatikus és objektív észlelést.







