Skip to main content
 
Okoseszköz

Ha kell, védőangyal, ha kell, pánikgomb

2018.08.22 No Comments 5 perc olvasási idő

Ha máshonnan nem is, a horrorfilmekből tudjuk, hogy egy sötét sikátorban a város eldugott pontján tartózkodni nem épp életbiztosítás. Mióta szinte mindannyiunk zsebében ott lapul egy mobiltelefon, könnyebbé és nyugalmasabbá vált az aggódó szülők, testvérek, férjek és feleségek élete. Azonban még így is előfordulhatnak olyan szituációk, amelyekben jól jönne egy védőangyal. A Bosch mérnökei egy olyan, kvázi digitális pánikgombot fejlesztettek, amellyel pillanatok alatt hívható a megfelelő segítség és használója sosem érzi magát egyedül.

Elnavigál a legközelebbi patikához és veszély esetén értesíti a családot

Nem, a Bosch Vivatar nem így működik

Külföldi nyaraláskor előfordulhat, hogy az ember annyira belemerül az új város szépségeibe és izgalmaiba, hogy nem sikerül sötétedés előtt visszatérnie a szállására. A Bosch Vivatar alkalmazáson keresztül a barátok, családtagok vagy ismerősök virtuálisan bárhol követhetik a felhasználót, és ehhez nem kell más, mint internetkapcsolat. A chatfunkció és a GPS-koordináták valós idejű megosztása lehetővé teszi, hogy a megjelölt „virtuális kísérők” folyamatosan kapcsolatban maradjanak a magára maradottal, aki így nem csupán biztonságban érezheti magát, hanem szerettei egy esetleges vészhelyzetben azt is pontosan tudni fogják, hol tartózkodik.
Ha a felhasználó egy adott helyzetben kényelmetlenül érzi magát vagy veszélyt érez, aktiválhatja a Vivatar kétperces visszaszámlálóját. Miután a két perc letelt, az okostelefon automatikusan felhívja a korábban megadott, „virtuális kísérőt”, aki így hallhatja, mi történik és reagálhat, ha valami szokatlant hall. Prémium előfizetés esetén a felhasználható a vércsoportját, kórtörténetét vagy további elérhetőségeket adhat meg, és vészhelyzet esetén a Bosch Segélyhívót (Bosch Emergency Service – BES) is aktiválhatja. Ezen keresztül a segélyhívó adott esetben a mentőket vagy a megadott elérhetőségeket értesíti valamint arra is van lehetőség, hogy a felhasználót megnyugtatva elnavigálja a legközelebbi taxiállomáshoz vagy a gyógyszertárhoz.

Hogy miért előnyösebb a Vivatar, mint például a 112-es segélyhívó szám?

Ha veszélyben érzi magát az ember, nehezebbé válhat a tájékozódás, sőt egy külföldi városban gyakran a körülöttünk lévő utcatáblák elolvasása is problémát jelenthet. Mivel a Vivatar lehetővé teszi a GPS-koordináták elküldését, egyszerűbbé válik a segítségnyújtás. Sőt, számtalan olyan eset előfordulhat, amelyben nincs szó életveszélyről, egyszerűen egyedül érzi magát az ember, esetleg iránymutatásra, gyógyszerre vagy a legközelebbi, nyitva tartó élelmiszerbolt címére lenne szüksége. A Vivatar és a Bosch Segélyhívó aktiválása ilyen esetekben is segíthet.

A kanapén ülve is segíthetsz bajba került barátodnak

Okoseszközökkel biztonságosabb?

Az okostelefonoknak és az összekapcsolt eszközöknek köszönhetően a 21. században megváltozott az egyedüllét és a biztonság fogalma. Ugyanakkor a sorra megjelenő biztonsági alkalmazások és segítő rendszerek csupán akkor lehetnek igazán hatékonyak, ha a felhasználók egyfajta viselkedési kódexet alakítanak ki.
Ez nincs másként a Vivatar esetén sem. Az alkalmazás természetesen csak akkor jelenthet nagyobb biztonságot felhasználójának, ha a megadott „virtuális kísérők” figyelnek a jelzésekre és adott esetben további segítséget hívnak. Az sem árt, ha a felhasználó és közeli ismerősei tisztázzák egymás között, mi számít vészhelyzetnek – túl sok vészjelzés leadása esetén ugyanis kevésbé lehetnek érzékenyek a családtagok egy esetleges valódi veszélyre.

Ezen felül érdemes figyelni az adatbiztonság kérdésére. A Bosch rendkívül komolyan veszi az adatvédelmet, így a Vivatar által a Bosch Cloud-ba továbbított adatokat harmadik felekkel nem osztja meg, és a GPS-koordinátákat csupán átmenetileg továbbítja a kísérőknek.

Iratkozz fel hírlevelünkre!