Skip to main content
 

Egy elektromos autó csendes, környezetbarát, trendi és élménnyé teszi az eddig fárasztó utazásokat – ez él (joggal) a köztudatban. A Bosch eAxle hajtásrendszere kapcsán még azt is hozzáfűzhetjük, hogy a korábbiaknál sokkal hatékonyabban működnek a járművek.

Kínában viszik, mint a cukrot

Egyre többen használnak elektromos autókat világszerte, Kínában azonban jóval dinamikusabban növekszik az ilyen járművek aránya, mint más országokban. De miért is lettek ennyire népszerűek az elektromos járművek az egyik legdinamikusabban fejlődő országban? És mennyire változtatja meg egy átlagos autótulajdonos életét egy ilyen autó?

Kínában viszik, mint a cukrot

Legyen élmény az ingázás!

A fenti kérdésekre egy fiatal kínai nő, Csao Mengyi története válaszolhat. A 12 milliós Szocsou városban élő hölgy ugyanis nemrég váltott elektromos autóra, egy Ora Good Cat márkájú, a Bosch eAxle hajtásrendszerével szerelt járművet használ. Azóta, hogy megvette új autóját, a napi ingázás már nem kötelező teher számára.

Csao Mengyi szerint ma már élmény átszelni a várost, újra és újra felfedezni a település szépségét, ami korábban fel sem tűnt neki az ingázások során. A fiatal kínai nő most így festi le a korábban szürke reggeli ingázásokat: „már reggel nyolckor lüktet az élet, a nap süt a varázslatos kínai kertekre és a tavakkal, pavilonokkal és sziklaképződményekkel, hidakkal és csatornákkal teli környékre.”

Legyen élmény az ingázás!

Csao Mengyi, aki egy helyi tervezőintézet adminisztratív osztályán dolgozik, ilyen látványos környezetben teszi meg az utat otthona és munkahelye között. A város szépsége is azután lett sokkal jobban érzékelhető számára, hogy elektromos autóra váltott. Ma már a látványos környezet megkönnyíti a munkavégzést is, hiszen jókedvűen és az utazástól feltöltődve kezd dolgozni, mivel ez utóbbi élmény lett számára.

Védjük meg a bolygót!

A fiatal kínai nő nem csak azért választotta „társának” az Ora Good Cat autót, mert jól néz ki. Meggyőződése, hogy az elektromos járműveké a jövő, ráadásul, úgy érzi, hogy tesz valamit a szén-dioxid kibocsátás csökkentése érdekében. Mint mondja: „minden reggel jó érzéssel tölt el, ha tudom, hogy segíthetek a környezet védelmében.”

Védjük meg a bolygót!

Nincs ezzel a véleménnyel egyedül, Kínában ugyanis minden negyedik új személygépkocsi elektromos akkumulátorral működik. A technológia népszerűségére jellemző, hogy több villanyautót adtak el az országban 2021-ben és 2022-ben, mint a világ minden más országában együttvéve. Nem is csoda, hogy Kínában az elektromos járművek piaci részesedése 2022-ben elérte a 28 százalékot.

Egyszerűbb, olcsóbb, hatékonyabb

A jövő tehát a villanymotoros járműveké, és főhősnőnk esetében annak egyik fontos része a Bosch eAxle hajtáslánc. Az elektromos járművek hajtásláncának legújabb generációja nemcsak csökkenti a rendszer korábbi összetettségét, hanem olcsóbbá, kompaktabbá és hatékonyabbá teszi a technológiát.

Az egyszerűbb felépítés annak köszönhető, hogy az eAxle moduláris felépítésű, így könnyebb a fejlesztése és gyártása, emellett lehetővé teszi a teljesítmény, a nyomaték és a beépítési hely rugalmas és egyedi hozzáigazítását az adott járműhöz. Az eAxle nagy skálázhatósága (50-300 kW) és a különböző feszültségszintek (400/800 V) lehetősége, valamint a szállítási rugalmasság is segíti a vásárlói igények kielégítését. A Bosch eAxle rendszer ráadásul a fenti jellemzők miatt szinte minden járműtípushoz használható.

A titok: szilícium-karbid

A titok: szilícium-karbid

Az autójukat sokat használó sofőrök, mint például Csao Mengyi, profitálnak az eAxle-ben használt szilícium-karbid félvezetőkből. Az innovatív anyag lehetővé teszi a rendelkezésre álló energia különösen hatékony felhasználását. A szilícium-karbid ezeket az előnyöket különösen az energiaigényes felhasználási területeken, például az elektromobilitásban fejti ki. Az akkumulátorok nagyobb hatékonysága miatt például egy töltéssel átlagosan hat százalékkal növelhető a hatótávolság a ma még elterjedtebb szilícium alapú rendszerekhez képest.

Iratkozz fel hírlevelünkre!