Erdei ösvények vagy kanyargós folyóvölgyek. Az eBike túrák számtalan kalandot kínálnak a hobbikerékpárosoknak is. Azért, hogy az élmény tökéletes legyen, a Bosch még tovább fejlesztette hajtásrendszereit, növelte a PowerTube akkumulátor kapacitását. Sőt, az automatikus rásegítés mellett, automatikus sebességváltást is kínál már.
Ismét rengeteg újdonsággal kedveskedett a Bosch a pedelec technológia szerelmeseinek. Nézzük, milyen meglepetések várnak a kétkerekű mobilitás elkötelezett híveire!
Cipekedj könnyedén

Nehéz terhek megmozdításánál jól jön a 100 Nm nyomaték
Kezdjük a nehézfiúval: az új Cargo Line hajtásrendszernek köszönhetően még a nagy terhek is könnyedén mobilizálhatók. Ez a speciális egység most még nagyobb teljesítményt nyújt: akár 100 Nm nyomatékának (korábban 85) és 750 watt maximális teljesítményének (korábban 600) köszönhetően könnyebben szállíthatjuk a gyerekeket vagy vihetik a futárok a csomagokat, akár még meredek emelkedőkön is. A cipekedésre tervezett hajtásrendszer ráadásul nemcsak erősebb, hanem könnyebb és csendesebb is. Már csupán 2,8 kilogrammot nyom, vagyis 100 grammal könnyebb, mint elődje. Az optimalizált sebességváltó pedig minimálisra csökkenti a haladási zajt és a pedál ellenállását. Ráadásul továbbfejlesztett érzékelőtechnológia biztosítja a sima gyorsulást és a pontos kezelhetőséget.

Száguldj fel az emelkedőkre
Aki minden nap hosszú távokat tesz meg kerékpáron, az új Performance Line Speed kivitelben találhat megbízható partnerre. Ez a változat a bevitt energia megnégyszerezésére is képes, sőt ezt a legtöbb hajtásrendszertől eltérően nemcsak 25 km/óráig, hanem akár 45 km/óra sebességig biztosítja.
A hajtóegység itt is 100 Nm nyomaték és 750 watt maximális teljesítmény leadására képes, ezért ideális rendszer azoknak, akik nagyobb sebességgel szeretnének haladni, akár emelkedőkön is. A teljesítményparaméterek az eBike Flow alkalmazásban állíthatók be. Ha például nem kell sietnünk, választhatjuk az úgynevezett limitált rásegítést. Ez a funkció 25 km/óra maximális sebességre korlátozza a támogatást, így úgy viselkedik, mint egy hagyományos eBike. Ez akkor jön jól, ha a hosszabb hatótáv elérése a cél.
Növeld a teljesítményt telefonon
A Performance Line SX is új maximális értékekkel rendelkezik: 60 Nm-re nőtt a nyomaték a korább 55-ről, a teljesítménye 600 watt és szintén a pedálon mért energiabevitel 400 százalékos támogatására képes (korábban ez az érték 340 volt).
A teljesítménynövelés a Performance Line SX használói számára 2025 őszén lesz elérhető az eBike Flow alkalmazás frissítésével.

PX, mint prémium
Mérnökeink kifejlesztettek egy új, prémium rendszert, amelyet Performance Line PX-re kereszteltek. Ez a hajtáslánc akár 90 Newton méter nyomatékkal, 700 watt teljesítménnyel és szintén 400 százalékos rásegítéssel rendelkezik. Tömege körülbelül 2,9 kilogramm, és erőteljes, mégis kiegyensúlyozott kerékpározási élményt ígér. Az intelligens érzékelőtechnológia pontosan reagál a pedálozásra, felismeri az indulási helyzeteket, és szükség esetén erőteljes rásegítést nyújt. Az intelligens funkciók, mint például a jól ismert gyalogos mód vagy az emelkedőről indulás szintén megkönnyítik a használatot.

Ráadásul az eBike Flow alkalmazásban személyes igényeiknek megfelelően testre szabhatjuk a teljesítményértékeit. Például a maximális nyomaték növelhető olyan túrákon, ahol sok az emelkedő vagy nehéz csomagot szállítunk. Ha viszont hosszú, sík szakaszokon halad valaki, csökkenthető a támogatás, így optimalizálható a hatótáv is.
Válts automatikusan
Az optimalizált sebességváltó különösen sima működést biztosít még sebességtartás közben is. A felhasználó szokás szerint 25 km/óráig kap támogatást, ennél gyorsabb tempó esetében magunk intézhetjük a váltásokat.

Az automatikus sebességváltás nemcsak kényelmes, de bizonyos felhasználási területeken biztonságosabb is
Ha az úgynevezett Auto módba kapcsolunk, még emelkedőkön és szembe szélben is automatikusan biztosítja a rendszer az optimális rásegítést, vagyis nem kell váltani az üzemmódok között. Az eShift ebben az üzemmódban automatikusan a megfelelő sebességfokozatba kapcsol az egyénileg kiválasztott pedálfordulatszámnak megfelelően. Ez lehetővé teszi a kerékpáros számára, hogy egyenletesen haladjon, és teljes mértékben az útvonalra koncentráljon. Ráadásul így kímélhető a kerékpár, kevésbé kopnak az alkatrészek is.
Persze a felhasználó bármikor dönthet úgy, hogy a váltásokat saját kezűleg intézi, az eBike kijelzőjén pedig mindig látható, hogy melyik üzemmód aktív:
- M – kézi sebességváltás
- M+ – félautomata mód
- A – automatikus sebességváltás.
Ezt a funkciót 2025 őszétől az eBike Flow alkalmazás vagy szakkereskedők segítségével telepíthetik a felhasználók. Az automatikus váltás funkcióval ellátott eShift már elérhető az enviolo, a TRP és a Shimano váltórendszereivel is.

A legújabb generáció egyik legnagyobb újdonsága az eShift
Háromdimenziós térkép
Az eBike Flow alkalmazás útvonalképernyője mostantól háromdimenziós térképet jelenít meg, és vizualizálja a közvetlen környezet magasságprofilját. Így mindig láthatjuk, mire számíthatunk még az út hátralévő részében. Újdonság továbbá, hogy a statisztikákban éves áttekintést kaphatunk az összes útvonalról, a megtett távolságról, az utazási időről és a szintkülönbségekről. A statisztikák az eBike Flow alkalmazásban regisztrált összes kerékpárunkra vonatkoznak, ugyanakkor a két új funkcióhoz Flow+ előfizetés szükséges.
Állj meg biztonságosan

A Bosch tovább optimalizálta az elektronikus menetstabilizáló (ABS) szoftverét is, így még pontosabban lehet szabályozni a féknyomást. Így, ha teljesen terhelt csomagtartókkal fékez a bringás, vagy az útvonal csúszós, kavicsos esetleg nedves erdei ösvényeken vezet, a Bosch eBike ABS Allroad módban megbízható társ lesz. Érzékelői nagyon pontosan mérik az eBike dőlésszögét és sebességét, a rendszer pedig mindig optimális fékerőt biztosít.

Még gyakorlott bringázóknál is előfordul, hogy ösztönösen a fékkarhoz kapnak egy veszélyes szituációban. Az ABS ilyenkor is segít.
A fékezés mindig biztonságos, az ABS ugyanis segít megakadályozni az első kerék blokkolását, így elkerülhető a csúszás vagy átfordulás. A Bosch eBike ABS már a Magura, TRP és Shimano fékekkel is tökéletesen együttműködik.
Még tisztább az eBike
A Bosch mérnökeinek a termékek szénlábnyomát is sikerült csökkenteni. Az új hajtásegységek burkolata közel 40 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül, ezzel a gyártás során fellépő szén-dioxid kibocsátás csaknem felét sikerült megspórolni. Emellett újrahasznosított műanyagot használunk a PX hajtásegység egyes alkatrészeiben, például a kenőanyagvezető-lemez és a nyomatékérzékelő-ház több mint 50 százaléknyi újrahasznosított anyagból készül, míg a huzaladagoló esetében az újrahasznosított anyagok aránya körülbelül 35 százalék.
Tovább bírja, hogy messzebbre juss
Az új PowerTube 540 vázba integrálható akkumulátor 540 wattóra energiát és így nagyobb hatótávolságot biztosít, mint elődje. Az integrált akkumulátor megfelel a legmagasabb biztonsági előírásoknak is, és szükség esetén kombinálható a PowerMore 250 hatótávolságot növelővel akkumulátorral.

Használhatja az egész család
Ha többen is használják ugyanazt a kerékpárt, a tulajdonos az eBike Flow alkalmazáson keresztül akár öt barátot vagy családtagot is meghívhat. Minden felhasználó létrehozhat és elmenthet egy személyes profilt a saját okostelefonján. Az új funkció használatához csak a meghívást küldő személynek szükséges a Flow+ előfizetés.
Nincs értelme ellopni
Egy másik új és hasznos funkció, a Battery Lock ami 2025 nyarától elérhető. Ez a digitális lopásvédelem biztosítja, hogy az eBike akkumulátorát lopás esetén ne lehessen tovább használni, így tulajdonképpen értéktelenné válik a tolvajok számára. Amint a funkció aktív, az akkumulátor automatikusan lezáródik, amikor a kerékpárt kikapcsolják. Ha egy lezárt akkumulátort lopnak el és helyeznek be egy másik, intelligens rendszerrel ellátott eBike bringába, az automatikusan letiltja a motor támogatását.

Értelmetlen ellopni az új generációs Bosch eBike akkumulátorokat, hiszen az okostelefonunkkal is lezárhatjuk azokat.