Skip to main content
 

Rekordot döntött a Volkswagen ID.7 Pro S. Egy olaszországi teszt során 941 kilométert tett meg egyetlen feltöltéssel, ami közel 33 százalékkal több, mint amit eddig el tudtak érni az elektromos autóval.

A Volkswagen a dél-olaszországi nardói Low Speed Ringen érte el az új hatékonysági csúcsot. Egy ID.7 Pro S modell ugyanis egyetlen feltöltéssel (nettó 86 kWh akkumulátorkapacitás) 941 kilométert tett meg. Vagyis 232 kilométerrel, azaz 32,7 százalékkal döntötte meg a modell eddigi maximális, 709 kilométeres kombinált (WLTP) hatótávolságát.

Az ID.7 Pro azok közé a villanyautók közé tartozik, amit már alap esetben a hatékonyság jegyében terveztek a mérnökök

Az ID.7 Pro azok közé a villanyautók közé tartozik, amit már alap esetben a hatékonyság jegyében terveztek a mérnökök

A 941 kilométeres út során az ID.7 Pro S átlagfogyasztása mindössze 9,2 kWh/100 km volt. Ez dízel viszonyszámra átszámítva 100 kilométerenként mindössze egyetlen liter üzemanyagnak felel meg.

Tesztelés, minden helyzetben

Az új ID.7 Pro S tesztelését tavaly decemberben a Volkswagen Driving Experience hivatásos sofőrjei végezték el a nardói Low Speed Ringen, öt és tizenöt Celsius-fok közötti külső hőmérsékleten. A 12,5 kilométeres pályán a legkülönbözőbb közlekedési szituációkat szimulálták 29 km/h átlagsebesség mellett, ami közel van a nagyvárosok tipikus csúcsforgalmi tempójához. A TomTom navigációs szoftvergyártó legfrissebb Traffic Indexe szerint ez az érték 22 km/h (Hamburg) és 31 km/h (Amszterdam) között mozog.

A rekord annak fényében különösen elképesztő, hogy átszámítva mindössze egyetlen liter gázolaj elfogyasztását jelenti 100 kilométerenként

A rekord annak fényében különösen elképesztő, hogy átszámítva mindössze egyetlen liter gázolaj elfogyasztását jelenti 100 kilométerenként

Szériaautó, módosítások nélkül

A nettó 86 kWh-s akkumulátorral szerelt ID.7 Pro S sorozatgyártású modellje kategóriájában az egyik legnagyobb hatótávolsággal rendelkezik. A tesztautó a vizsgálathoz semmilyen technikai módosításon nem esett át.

Egy teljesen széria modellel végezték a rekordkísérletet
A rekord hitelesítéséhez természetesen leplombálták a töltőcsatlakozó fedelét

Erős és áramvonalas

Az ID.7 Pro S rendkívüli hatékonyságának alapját az aerodinamikai szempontok maximális figyelembevétele mellett a legmodernebb hajtásrendszer adja. Karosszériájának légellenállási együtthatója mindössze 0,23, ami nyilván kis mértékben függ a felszereltségtől is. Az APP550 néven ismert innovatív, nagy hatékonyságú hajtáslánc pedig gazdaságos és egyben erős is. A hátsó tengelybe integrált villanymotor 545 newtonméteres maximális nyomatékot képes biztosítani.

A hatékonyság mellett a teljesítmény is ismérve az ID.7 modelleknek

A hatékonyság mellett a teljesítmény is ismérve az ID.7 modelleknek

Annak ellenére, hogy kifejezetten dinamikus járműről van szó, nagyon kevés energiát használ. Az ID.7 ugyanis a hivatalos WLTP-ciklusban 16,2 és 13,6 kWh/100 km között fogyaszt, de mégis képes akár 6,6 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/órára gyorsulni. További erőssége, hogy töltési kapacitásának teljes kihasználásával az akkumulátor 10 százalékról 80 százalékra körülbelül 26 perc alatt tölthető fel. Ráadásul az ID.7 Pro S a 200 kW-os egyenáramú töltési teljesítménynek köszönhetően 10 perc alatt 244 kilométerre elegendő energiát képes magához venni.

A hajtáslánc megegyezik a különböző karosszériakiviteleknél

A hajtáslánc megegyezik a különböző karosszériakiviteleknél

Kényelmes és tágas

Legyen szó az ID.7 limuzin vagy kombi kiviteléről, tágas belső és a magas szintű kényelem jellemzi az autókat. A tisztán elektromos modellek úgy tűnik a vásárlókat is lenyűgözték, mert Európában az elmúlt hónapokban több ID.7 modellt rendeltek, mint a korábbi kategóriaelső Passat különböző kiviteleit.

Bosch-kapcsolat

Három évvel ezelőtt döntött arról a Bosch és a Volkswagen, hogy tapasztalataikat egyesítve fejlesztik és gyártják az elektromos járművekhez szükséges technológiákat. Az összefogás során egymást kiegészítő szakterületekre támaszkodik a két vállalat. A Bosch komoly tudással rendelkezik a gyárautomatizálás és a rendszerintegráció terén, a Volkswagen pedig nagy tapasztalattal bír az autógyártás területén.

Az első közös fejlesztés

Persze nem három évvel ezelőtt kezdett együttműködni a két cég az elektromobilitás viszonylatában. A Boschnak és a Volkswagen-csoportnak ennél sokkal régebbi a közös múltja, ugyanis már 1972-ben is készült villanymotoros Volkswagen, a T2 Transporter alapjaira, amelyet a Bosch, illetve a Varta, valamint az RWE német energiaszolgáltató együttműködésével fejlesztettek ki.

Az első közös fejlesztés

e-Golf, Bosch motorral

A cégünk által fejlesztett és gyártott 85 kW-os (115 lóerős) teljesítményű és 270 Nm nyomatékot biztosító szinkron villanymotor hajtotta a Golf VII-re épülő e-Golfokat, amelyek az újkori villanyautózás első Volkswagen modelljei voltak. Ezt, az e-Golfhoz kifejlesztett elektromos hajtásláncot kapta meg a Volkswagen e-Crafter és a VW-csoporthoz tartozó MAN eTGE is. A furgonok hajtásáról száz kilowattos, 290 Nm-es nyomatékú villanymotor gondoskodik.

Iratkozz fel hírlevelünkre!